Oferta
Miejsce, gdzie dziecko spędza czas, musi być urządzone tak, żeby czuło się tam ono bezpiecznie, mogło swobodnie się bawić, badać i odkrywać otoczenie, nie słysząc nieustannego zakazu nie wchodź, nie dotykaj, to niebezpieczne. Nasz budynek od samego początku budowany jest z myślą o potrzebach dzieci, z przeznaczeniem na żłobek, dlatego nie musieliśmy iść na kompromisy z zastanym stanem rzeczy. Zaprojektowaliśmy przestrzeń w sposób optymalny dla rozwojowych potrzeb dzieci.
Co oferujemy:
- dwie przestronne sale do zabawy, w których bezpieczne zabawki są w zasięu rąk dzieci ,
- W salach znajdzie się:
- stały dopływ świeżego powietrza, dzięki zastosowaniu systemu rekuperacji w całym budynku
- bezpieczne, antyalergiczne podłogi (specjalistyczna, wielowarstwowa wykładzina PCV również w sanitariatach)
- osobną salę do wyciszenia i odpoczynku,
- czyste i dopasowane do potrzeb opieki nad dziećmi sanitariaty.
- dużo dziennego światła,
- taka liczba zabawek, aby wystarczyła do zabawy, ale nie dekoncentrowała dzieci (dlatego część zabawek chowamy i wyjmujemy raz na jakiś czas),
- wygodne poduchy do siedzenia i do twórczej zabawy,
- klocki - żeby budować, poznawać zasady fizyki, liczyć i uczyć się wspólnego działania,
- ksią żki - żeby polubić czytanie, rozwijać mowę, spostrzegawczość, pamięć i uwagę,
- lalki - żeby uczyć się odpowiedzialności za innych,
- pluszaki - żeby mieć się do kogo przytulić, kiedy smutno,
- auta, tory kolejowe, garaże,
- duże piankowe klocki, piłki, jeździki i inne akcesoria wspomagąjące rozwój ruchowy,
- bezpieczne przedmioty codziennego użytku, takie jak garnki, kartony, papier, kolorowe chustki - aby rozwijać wyobraźnię i twórcze myślenie.
Ogród
Planujemy wydzielenie w ogrodzie kilku stref :
- Strefa ogrodu naturalnego
- Strefa zabaw ruchowych (domki, zjeżdżalnie, piaskownica)
- Strefa odpoczynku wyposażona w stoliki i ławeczki
- Miejsce gdzie założymy dziecięcy warzywnik, rabatkę kwiatową (hodować tam będziemy m.in. wiosenne kwiaty)
Wszystkie prowadzone prze nas zajęcia odbywają się codziennie i mają formę zabawy.
RUCH
W pierwszych latach życia ruch jest najbardziej naturalnym i najważniejszym elementem aktywności dziecka, mającym wpływ nie tylko na jego sprawność fizyczną i zdrowie, ale także na rozwój zdolności poznawczych, społecznych i poczucie tożsamości. Proponujemy dzieciom jak najwięcej swobodnej zabawy ruchowej zarówno w sali, jak i na powietrzu - dlatego urządziliśmy dla dzieci duży ogród z kompleksowym wyposażeniem. Liczne piłki, samochodziki oraz wielkoformatowe zabawki (piankowe klocki, zjeżdżalnie, domki, bujaki) umożliwiają dzieciom wybór ulubionej aktywności. Codziennie zachęcamy dzieci do udziału w zajęciach opartych na klasycznych zabawach w kole, Metodzie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, prostych ćwiczeniach gimnastycznych, tańcach, wspólnych grach z piłką i zabawy z chustą animacyjną.
MUZYKA
Śpiewamy dzieciom oraz z dziećmi, razem tańczymy, słuchamy muzyki, również na żywo (gitara, skrzypce, keyboard). Pozwalamy dzieciom grać na prostych instrumentach perkusyjnych i na przedmiotach codziennego użytku (garnkach, łyżkach, klockach itp.), bawimy się dźwiękami, przysłuchujemy otoczeniu.
PLASTYKA
Ćwiczymy rękę poprzez zabawy "brudzące": zabawy manualne różnymi materiałami (papier, glina, woda, ziarenka, piasek, ciasto), ugniatanie, lepienie, wydzieranie, malowanie palcami, rysowanie kredkami itp. Celem tych zajęć jest przede wszystkim rozwój sprawności manualnej, ale również zaproponowanie narzędzi do bezpiecznego wyrażania emocji oraz nauka współpracy (często wspólnie tworzymy nasze dzieła).
ZABAWY KONSTRUKCYJNE
Budowanie z klocków małych i dużych, układanie kamyków, zabawy poduchami, patyczkami itp. Takie zabawy pobudzają kreatywność naszych dzieci, pozwalając na pierwsze eksperymenty z matematyką , prawami fizyki i planowaniem własnych działań.
CZYTANIE
Dbamy, aby dzieci miały dużo kontaktu z wysokiej jakości polszczyzną . Wykorzystując naturalne zamiłowanie dzieci do rytmu i rymu, będziemy zachęcać do zabaw z wierszami. Czytamy dzieciom podczas zabawy, oglądamy wspólnie ksiązki, a także opowiadamy bajki.
JĘZYK ANGIELSKI
Naukę języka obcego wprowadzamy w formie piosenek i wierszyków. Naszym celem jest nabycie przez dziecko pozytywnych skojarzeń z językiem angielskim, tak aby stworzyć grunt pod naukę tego języka w przyszłości. Chcemy także dać dzieciom bazę kulturową w postaci najpopularniejszych zabaw i piosenek obecnych na co dzień w dziecięcym świecie anglojęzycznym.
LOGOPEDIA
Zajęcia logopedyczne mają na celu wspomaganie całościowego rozwoju dziecka, stymulację procesu mówienia poprzez ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe, usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej, a także wczesne wykrywanie nieprawidłowości mowy i rozwoju. Logopeda zwraca także uwagę na zakres i rozumienie słownictwa, sprawność motoryczną i manualną, lateralizację, pamięć, poziom rozwoju emocjonalnego czy budowę narządów artykulacyjnych.
Plan dnia dopasowujemy do zróżnicowanego wieku dzieci, uwzględniając np. indywidualne potrzeby dzieci odnośnie pory spania, jedzenia posiłków oraz zmieniających się potrzeb rozwojowych konkretnych dzieci.
- powitanie dzieci, zabawy dowolne
- przygotowanie do śniadania
- ok. 9.15 śniadanie
- zabawy muzyczne i ruchowe z elementami j. angielskiego
- zabawy manualne, i/lub logopedyczne
- zabawy ruchowe i przyrodnicze na powietrzu
- przygotowanie do obiadu
- ok. 11.30 zupa
- mycie zębów, przygotowanie do drzemki
- drzemka
- po przebudzeniu: zabawy dowolne, czytanie książek, indywidualna praca z dziećmi
- ok 13.30 drugie danie
- zabawy dowolne, zabawy konstrukcyjne, indywidualna praca z dziećmi
- zabawy na powietrzu
- podwieczorek
- zabawy dowolne, czytanie książek, odbieranie dzieci przez rodziców
Woda do picia jest dostępna dla dzieci przez cały dzień.
Zajęcia modyfikujemy w zależności od pogody i zmieniających się pór roku, równocześnie zwracając uwagę dzieci na zjawiska zachodzące w przyrodzie. Obserwujemy wraz z dziećmi świecące słońce i padający deszcz, w jesieni bawiąc się szeleszczącymi liśćmi, a w zimie biegając po śniegu i lepiąc bałwana. Wiosną wspólnie z dziećmi z niecierpliwością oczekujemy kiedy zakwitną pierwsze wiosenne kwiaty, które posadziliśmy jeszcze jesienią.
W ciągu całego dnia nie zapominamy o nauce podstawowych czynności i zachowań, takich jak np. mycie rąk, korzystanie z nocnika, samodzielne jedzenie. Staramy się przyzwyczajać dzieci do sprzątania po zabawie.
Planując budowę żłobka zdecydowaliśmy się na wybór rozwiązań proekologicznych. Nasz żłobek zasilany będzie przez odnawialne źródła energii (panele fotowoltaiczne, instalacja solarna). Dodatkowo dla zwiększenia komfortu przebywających w żłobku dzieci zastosowaliśmy system rekuperacji. Dzięki temu niezależnie od warunków atmosferycznych, zagwarantowany jest stały dopływ świeżego, oczyszczonego powietrza do wszystkich pomieszczeń. Równocześnie powietrze zawierające pewne ilości alergenów, roztoczy i innych zanieczyszczeń usuwane jest z pomieszczeń.
Chcielibyśmy aby nasze dzieci spędzały możliwie dużo czasu na świeżym powietrzu, dlatego z niezwykłą starannością urządziliśmy ogród, przygotowując w nim miejsce do zabaw ruchowych, odpoczynku oraz wydzielając część ogrodu przeznaczoną na mini warzywnik i rabatki kwiatowe. Będziemy zwracać uwagę dzieci na otaczającą nas przyrodę, zapoznawać z „mieszkańcami naszego ogrodu” (ptaki, owady), obserwować wraz z dziećmi zjawiska zachodzące w przyrodzie: zmiany pogody, czy pór roku, bawić się szeleszczącymi liśćmi lub puszystym śniegiem, lepiąc bałwana i nie tylko...
Uważamy, że pewne podstawowe zasady dbałości o środowisko możemy przekazywać już dzieciom uczęszczającym do żłobka, np. ucząc segregacji odpadów, czy też uświadamiając konieczność troski o otaczającą nas przyrodę.